mandag den 15. august 2011

Rimelig random update på mit liv...

I går var jeg til et informationsmøde hos områderepræsentanten og hendes familie, hvor nogle af de andre udvekslingsstudenter og deres værtsfamilier, som skal bo i Longmont, også var. Det var utrolig hyggeligt, og udover at høre reglerne for omkring 10.000. gang (Hvis du har sex kan du blive smidt hjem, hvis du drikker alkohol eller ryger kan du blive sendt hjem, hvis du får mindre end C i karakter bliver du sendt hjem osv osv..), så spiste vi dessert, snakkede og hyggede.

Områderepræsentantens datter Hannah og Nils' værtssøster McKenna er bedste veninder, og de skal begge gå på samme årgang som mig. Begge er meget udadvendte og utrolig søde, faktisk spiller Hannah også fodbold, imens McKenna spiller softball.
En områderepræsentant er en person, som sørger for, at ens udvekslingsår går strygende, og at man forlader landet med en god oplevelse. Det er også ens personlige kontaktperson, som man kan snakke med og søge hjælp hos.  

Jeg er så glad for min værtsfamilie. Virkelig. De passer lige til mig! Og så er de slet ikke særlig strenge i forhold til udgangsforbud og sådan noget. Og så er der den ekstra bonus, at jeg har fået de to sødeste hunde! Og da jeg kommer fra en familie med hundeallergi og i det hele taget en skræmt stemning overfor hunde, fordi de tager så meget tid og så videre.. Så er det meget hyggeligt! 

I dag blev jeg registreret på Silver Creek High School og fik mit skab, og så har jeg valgt hvilke fag jeg skal have. Både det første og andet semester. Skolen er meget anderledes end hjemme i Danmark. Konceptet går ud på, at man vælger 8 fag til hvert semester, og så har man 4 fag på den første og anden dag. Og så skifter man imellem de to dage igennem et halvt år. Min første skoledag er egentlig på torsdag, men det er kun for udvekslingsstudenter og freshmen, fordi der bliver fortalt en masse regler og man bliver vist rundt på skolen. Så teknisk set er min første rigtige skoledag på fredag..

1. Semester
Invasion and Field (En slags idræt)
Creative Writing 
Journalism 
Study Hall (En fri time, hvor man kan lave sine lektier osv.)
Algebra
Physics 
US History
French

2. Semester
Ironworks (Styrketræning)
Student Police Academy (Det her er lidt mærkeligt... Det er et fag, hvor man lærer om politiet og kører rundt i en politibil og sådan noget..)
Food Science (Hvor man lærer at lave mad... Rimelig nødvendigt fra min side af, hvis jeg ikke skal sulte ihjel.....)
Psychology
Algebra
Physics 
US History
French

Ingen kommentarer:

Send en kommentar