mandag den 5. september 2011

Da church

I går var jeg i kirke for første gang. Faktisk var jeg i kirke 2 gange i går. Det skal lige siges, at min familie ikke er særlig religiøse, så jeg går med nogle venner. Nå, men jeg kan virkelig, virkelig godt lide det. Selvom jeg er ateist. Det er så meget mere personligt end i Danmark. Der er så meget mere liv. Der sker flere ting. Man lærer noget. Ikke om Jesus' historier, og alt det der. Man lærer om livet. Det er som om han snakker til én og nævner episoder fra ens liv. Det er faktisk utrolig rørende, synes jeg. Og så er musikken bare så meget federe!! Det minder egentlig meget om den forestilling man har om de der gospel-neger kirker. Og hvis der bliver sagt en bøn, så bliver den enten spillet ellers så siger han det bare ligeud. Man kan mærke det kommer fra hjertet. Det er ikke lige så formelt, fissefint og perfekt, som i Danmark. Og man kan bare mærke, at de er meget mere kristne sammenlignet med Danmark. De tror virkelig på det. Jeg har mange venner, som rent faktisk beder bønner hver nat, før de sover. Og det er altså ikke bare taberne, som man umiddelbart ville tro. Det er footballspillerne, rapperne osv.

Om morgenen var jeg til den normale voksengudstjeneste, og om aftenen var jeg til en ungdomsgudstjeneste, hvor vi bagefter alle sammen tog på McDonalds. Det er bare utrolig socialt. Jeg er overraskende nok rimelig overbevist om, at jeg vil komme næsten hver søndag, mindst en gang om dagen. Derefter tog jeg hjem til nogle venner og havde et bonfire, hvor vi lavede S'mores. Det er så lækkert! Hapz. Det er ristet skumfiduser med kiks og chokolade. Mums. Bagefter tog vi ud til en kirkegård og legede ånden i glasset. Det tror de også på!!! (?) Og alle var seriøst freaked out! Jeg har aldrig set sådan et freakshow. Undtagen Nils og jeg, vi sad bare og flækkede af grin hver gang de blev forskrækkede af en ko eller sådan noget. Hhaha.

I dag var jeg ude og shoppe efter homecoming dress. Det er seriøst ét stort helvede.. Jeg kan slet ikke vælge.. Derefter var jeg på en slags date med min tangopartner, Simbo. Vi kørte op i bjergene, klatrede på klipperne, spiste og snakkede i flere timer, hvor vi snakkede om religion i laang tid, og det var virkelig interessant! Han er en af dem, som beder hver nat. Det er faktisk lidt sødt. Da han så mig første dag på skolen, så gik han om aftenen hjem og bad til at vi skulle lære hinanden at kende. Duuuut, hahahahha. Det er også en af grundene til, at han tror på Gud. Hans bønner går generelt i opfyldelse.. Nå, men han er en rigtig sød dreng, og ikke en af de der douchebags, som pigerne advarer mig om.... For fy for den lede, hvor er der mange skide hamrende smækre drenge. Hapz, siger jeg bare.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar